«Що можемо відповісти Ісусові на Його любов на хресті?», — владика Володимир Груца

26 лютого 2021

Сьогодні ставимо питання: «Ісусе, А чи не було марнотратством Твоя любов на хресті? Чи ми черпаємо з тієї любові? Чи це не було для нас забагато? Ні, Ти там виявив нам цілковиту свою любов. А що ми можемо Тобі на це відповісти?» Над цим закликав задуматися єпископ-помічник Львівської архиєпархії УГКЦ преосвященний владика Володимир Груца під час розважання над Божим словом в архикатедральному соборі Св. Юра у п’ятницю, 26 лютого 2021 року.

«Що можемо відповісти Ісусові на Його любов на хресті?», — владика Володимир Груца

Євангеліє від Марка 14, 3–9.

3. Того часу, як Ісус був у Витанії, в домі Симона прокаженого, як був за столом, підійшла жінка з алябастровою посудинкою щирого дорогоцінного нарду і, розбивши посудинку, вилила йому на голову. 4. Деякі обурилися і говорили між собою: — Навіщо така втрата мира! 5. Таж його можна було продати більш ніж за триста динаріїв, і гроші дати бідним. І вони ремствували на неї. 6. Але Ісус сказав: — Лишіть її. Чого її непокоїте? Вона зробила для мене добрий вчинок. 7. Бідних бо ви завжди маєте з собою, і коли захочете, можете їм добро чинити; мене ж не завжди маєте. 8. Що могла, те зробила; вона заздалегідь намастила моє тіло на похорон. 9. Істинно кажу вам: по цілім світі, скрізь, де тільки буде проповідуватись це євангеліє, оповідатимуть і те, що вона зробила, на пам’ятку про неї.


«В дорозі до Єрусалиму зустрічаємо Ісуса у Витанії, що дослівно означає „дім убогих“. Чуємо про сцену, де жінка розливає миро і намащує тіло Ісуса на похорон, який має відбутися вже за два дні. Можна запитати: „Навіщо було виливати миро, якщо посудину можна було відкрити?“, але розуміємо, що в цьому вчинку розкривається цілковита жертва і самопосвята, а відтак цілковите служіння. Кінцево тіло Ісуса було розбите на хресті, з якого вийшов Божий Арон на землю», — зазначив владика Володимир Груца, єпископ-помічник Львівської архиєпархії УГКЦ.

Проповідник пояснив, що в цій сцені ми бачимо дві категорії людей. Перша — це законовчителі, які думають про споживацтво, про те, для чого даремно витрачати, якщо можна продати і використати гроші на допомогу бідним, а друга суспільна категорія — Ісус та жінка, які обоє готові служити з любові. Не названо ім’я жінки, — її описано, як сестру Марти та Лазаря.

Ісусові докоряють, каже владика Володимир Груца, що це марнотратство. Мовляв, миро можна було продати, а гроші бідним роздати, тобто використати на соціальну працю в тодішньому суспільстві.

«Сьогодні ставимо питання: „Ісусе, А чи не було марнотратством Твоя любов на хресті? Чи ми черпаємо з тієї любові? Чи це не було для нас забагато? Ні, Ти там виявив нам цілковиту свою любов. А що ми можемо Тобі на це відповісти?“, — додав архиєрей.

За матеріалами релігійного інтернет-ресурсу «Духовна велич Львова»
Пресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ

Локації

Персони

Дивіться також

Живе Телебачення Мукачівська греко-католицька єпархія Релігійно-інформаційна служба України Український Католицький Університет Офіційний сайт Ватикану Новини Ватикану Consilium Conferentiarum Episcoporum Europae