«Господь дивиться на кожного поглядом любові, але Він не любить гріх людини», — владика Богдан Дзюрах у свято Богоявління

9 січня 2024

«Господь показує нам дорогу спасіння, визволення, дорогу життя. Ісус прийшов у цей світ задля нашого спасіння, щоб ми, будучи приречені на смерть нашими гріхами, отримали в Ньому дар вічного життя. Йоан Хреститель є предтечею, який звіщає наближення нашого Спасителя. А сам Господь над Йорданом приходить, щоб розпочати те діло задля якого Він прийшов — діло нашого спасіння». Такими словами розпочав свою проповідь владика Богдан Дзюрах у свято Богоявління Господа і Спаса нашого Ісуса Христа в катедральному храмі Покрову Пресвятої Богородиці м. Мюнхен.

«Господь дивиться на кожного поглядом любові, але Він не любить гріх людини», — владика Богдан Дзюрах у свято Богоявління

Беручи до уваги слова пророка Ісаї: «Обмийтесь, станьте чистими! Усуньте з перед Моїх очей нікчемні ваші вчинки, перестаньте чинити зло! Навчіться добро чинити, шукайте правди, захищайте пригнобленого, обороняйте сироту, заступайтесь за вдову!» (Іс.1, 16.17), — єпископ звернув увагу присутніх у храмі на шлях, яким має йти людина, щоб осягнути визволення і спасіння. Про це розповідає місцева екзархальна пресслужба.

Обмийтесь, станьте чистими!

За словами владики, коли ми святкуємо свято Богоявлення є схильними зосереджувати свою увагу на зовнішніх обрядах, але не допускаємо, щоб ті зовнішні обряди промовили до нашого серця, щоб ті літургійні дійства увійшли до нашої душі та нас перемінили.

Він зазначив, що навіть свято Богоявлення ми часто називаємо Водохреща. Зосереджуємося на воді, яка є носієм Божої благодаті, джерелом очищення, але також знаком того, що нам потрібно внутрішньо очиститися і перемінитися. Саме те, про що говорить пророк Ісая, а радше Господь його вустами промовляє, а в Новому Завіті промовляє вустами предтечі Івана і каже: «Обмийтесь!»

«Тут не йдеться тільки про зовнішнє обмивання, ритуальне, як було поширене в Старому Завіті і до нині є поширене в багатьох релігіях — люди зовнішньо омиваються, щоб приступити до храму. Пророк Ісая каже щось більше: „Станьте чистими“. Тут не йдеться про зовнішнє очищення, але пророк каже, що це означає усунути з перед Божих очей нікчемні наші вчинки», — пояснив проповідник.


Усуньте з перед Моїх очей ваші нікчемні вчинки, перестаньте чинити зло!

Тож, продовжуючи далі, апостольський екзарх мовив, що коли ми хочемо бути улюбленими Божими дітьми, ми маємо мінятися. Хрещення було моментом переміни, зміни способу життя. Люди йшли на Йордан з цілої країни, бо відчували, що щось потрібно міняти. І Йоанове хрещення було на відпущення гріхів. «Подумаймо кожен, якої переміни Господь очікує від нас, що потрібно усунути з перед Його очей. Господь дивиться на кожного поглядом любові, але Він не любить гріх людини. Будь-що можна приховати від стороннього ока, але Господь все бачить. Сьогодні, коли будете пити цю освячену воду, просіть для себе просвічення, щоб Бог відкрив вам очі, щоб ви розуміли, що є негідним у Божих очах, з чого потрібно очиститися», — закликав архиєрей.

Навчіться добро чинити!

Але християнське життя, за словами єпископа, не полягає тільки у боротьбі з гріхом. Воно полягає в тому, щоб людина уникала зла і чинила добро. Християнство є вірою, душею якої є любов. Віра, чинна любов’ю, спасає нас. Тому наступним кроком у переміні життя має бути те, про що каже пророк Ісая: «Навчіться добро чинити!»

Щоб виплекати щось добре, потрібно потрудитися. Люди, які йшли до Йоана Хрестителя, розуміли, що потрібно змінити спосіб життя, але не знали, як це має вигдядати, — підсумував владика Богдан.


Шукайте правди, захищайте пригнобленого, обороняйте сироту, заступайтесь за вдову!

«Тридцять років тому наш народ став на дорогу пошуків правди. Ми зрозуміли, що тільки одинока правда визволить нас — правда Божа. Ісус сказав: „Ви пізнаєте правду і правда вас визволить“. І ми почали пізнавати правду про нашу історію, яку в нас хотіли вкрасти. Ми почали пізнавати правду про нашу ідентичність, про наше коріння, про те, чиї ми діти. І ми відчули подих нового життя, бо ця правда почала нас визволяти. Але поруч є темні сили, які століттями тримали наш народ у неволі. Зараз ми змушені захищати правду і пригнобленого так, як казав пророк Ісая: „Захищайте пригнобленого!“ Ми сьогодні схиляємо голову перед нашими захисниками, які захищають наш пригноблений народ, які відганяють з нашої землі темряву навали агресора. Ми віримо, що вони, як воїни світла захистять наш народ і нашу землю», — сказав проповідник.

Але ми, — продовжив свої роздуми владика Богдан, — яких захищають українські воїни, не можемо залишитися такими, як ми були ще вчора. Кожен з нас мусить стати на дорогу переміни. Інакше наш край не зміниться. «Перемога починається не тільки на фронті, але вона починається у серці кожного з нас. Господь ставить перед нами завдання — ділитися одягом із тими, кому його бракує, ділитися харчами з тими, хто сьогодні голодують, захищати пригноблених, обороняти сироту, заступатися за вдів. Навіть мусимо стати на захист наших захисників, яких позбавляють їхніх прав, так як вони захищають нас. Від цих усіх речей залежить наше майбутнє. Кожен з нас має внести свою частку у цю велику перемогу над злом у власному житті», — мовив він.

«Сьогодні Господь дивиться на нас як на свій улюблений народ. Над кожним із нас Він сьогодні каже: „Ти є син мій улюблений і донька моя улюблена“. Але той Божий клич над нашими тілами і душами є одночасно закликом до того, щоб ми вийшли на духовний Йордан. Там ми будемо очищатися духовно і вчитися добро чинити. Це є той шлях, який нам вказує Господь і разом з нами йде. І нехай Він допоможе нам своєю благодаттю пройти цей шлях до кінця», — сказав на завершення проповіді апостольський екзарх у Німеччині та Скандинавії.

Пресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ

Локації

Персони

Дивіться також

Живе Телебачення Мукачівська греко-католицька єпархія Релігійно-інформаційна служба України Український Католицький Університет Офіційний сайт Ватикану Новини Ватикану Consilium Conferentiarum Episcoporum Europae