Єпископи Англії та Уельсу: дотримуватись моральних принципів у розробці вакцин
Члени Єпископської Конференції Англії та Уельсу опублікували заяву, у якій висвітлюють моральні аспекти цього питання та заохочують католиків дбати про захист уразливих верств суспільства.
У четвер, 30 липня 2020 року, представники Єпископської Конференції Англії та Уельсу єпископ Пол Мейсон, відповідальний за охорону здоров’я, та єпископ Джон Шеррінґтон, відповідальний за питання захисту життя, оприлюднили заяву під назвою «Католицька позиція щодо вакцинації», в якій висвітлюють моральні аспекти цього питання та заохочують католиків дбати про захист уразливих верств суспільства.
Безпека для найуразливіших
«Католицька Церква, — пишуть автори заяви, — наполегливо підтримує вакцинацію і вважає що католики мають моральний обов’язок робити щеплення не лише заради власного здоров’я, але й задля солідарності з іншими, особливо найбільш уразливими».
Відповідаючи на деякі припущення щодо потенційних побічних ефектів вакцинації, єпископи цитують документ «Примітка щодо питання вакцин в Італії», яку Папська Академії «За життя» опублікована 2017 році у співпраці з «Відділом душпастирства охорони здоров’я» італійського єпископату й Асоціацією італійських католицьких лікарів»:
«З клінічної точки зору, — йшлося в документі, — слід також зазначити, що лікування вакцинами, незважаючи на дуже рідкісні побічні ефекти (ті, що найчастіше з’являються, є легкими і обумовлені імунною реакцією на саму вакцину), є безпечним та ефективним. Не існує кореляції між введенням вакцини та початком аутизму».
Дотримання моральних засад
В контексті того, що на глобальному рівні тривають дослідження та випробування ефективної вакцини проти COVID-19, автори заяви розглядають також питання розробки майбутніх вакцин та висловлюють сподівання на дотримання етичних принципів у розробці вакцини проти COVID-19.
Єпископи пояснюють, що Церква розрізняє неетичні розробки вакцин (що використовують тканини, отримані з абортованих плодів) в наші дні та використання історичних клітинних ліній, які були отримані з абортованих плодів у 1970-х роках. Вони ще раз підтверджують моральну позицію Церкви, яка виступає проти виготовлення вакцин із застосуванням такої тканини, і визнають страждання багатьох католиків, коли вони стоять перед вибором не робити щеплення своїй дитині або бути співучасником аборту.
Однак, єпископи зазначають, що згідно із вченням Церкви, «першорядне значення здоров’я дитини та інших вразливих осіб може дозволити батькам використовувати вакцину, яка раніше розроблялася за допомогою цих диплоїдних клітинних ліній». Автори ще раз цитують вже згадану «Примітку щодо питання вакцин в Італії» (2017), в якій зазначається, що «всі клінічно рекомендовані щеплення можуть бути використані з чистою сумлінням і що використання таких вакцин не означає співпраці з добровільним абортом».
Теперішні та майбутні розробки вакцин
Що стосується розробки майбутніх вакцин, то в липні 2019 року єпископ Джон Шеррінґтон написав листа до заступника Державного секретаря парламенту Великобританії з питань охорони здоров’я та першої допомоги, закликаючи уряд сприяти майбутньому виробництву вакцин із використанням матеріалів із клітин, що не належать людині, або людських клітин з етичним походженням.
Департамент охорони здоров’я та соціальної допомоги надіслав єпископові відповідь, запевняючи його, що у випадках, коли можна довести, що вакцини настільки ж ефективні й безпечні, як і оригінальна вакцина, виробники запровадили альтернативи диплоїдним клітинам людини. Однак, це не стосується вакцин проти краснухи, сказу або гепатиту А. «Будьте певні, — додав він, — що для виготовлення цих вакцин не буде використовуватися нова тканина людського плода. Більше того, Департаменту не відомі ніякі нові вакцини, які виробляються з використанням диплоїдних клітин людини».
За матеріалами VaticanNewsПресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ