Владика Василь Івасюк: «Поява на світ нової людини — це найбільше чудо у світі»

24 вересня 2021

У день світлого празника Різдва Пресвятої Богородиці, 21 вересня 2021 року, єпарх Коломийський владика Василь Івасюк під час своєї проповіді торкнувся теми життя ненароджених дітей. «Мамо, ненароджена дитина продовжує тебе любити! Людина має два святі слова — це Бог і мама. Бог не залишив абортовану дитину Свого милосердя, а слово мама стало загубленим для цієї дитини і любов її стала не потрібною для цієї жінки», — мовив єпископ.

Владика Василь Івасюк: «Поява на світ нової людини — це найбільше чудо у світі»

«Різдво твоє, Богородице Діво,
радість звістило всій вселенній,
з тебе бо засяяло Сонце правди —
Христос Бог наш»

(Тропар свята)

Вступ. Бог наділив подружжя владою продовжувати людський рід. І в день Різдва Пресвятої Богородиці хочемо торкнутися дуже болючої теми — життя ненароджених дітей.

І). «В Назареті зацвіла лелія, То на світ родилася Марія» (о. І. Дуцько)

Місто Назарет знаходиться у гористій місцевості в стороні від торгових шляхів і пшеничних житниць Палестини. Господь сховав його, неначе дорогоцінну перлину в глибині моря. Саме в Назареті народилася Пречиста Діва Марія і тут пройшли дитячі та юнацькі роки Ісуса Христа. В околицях міста на кам’янистому ґрунті росло багато лелій. Чарівну мелодію білосніжних дзвіночків можна почути тільки серцем у мовчанці і гірській тишині. Ця велична картина зумовлює людину до роздумів про вічність.

В Назареті проживала подружня пара — Йоаким і Анна. Йоаким походив з покоління Юди, предком якого був цар Давида; Анна походила із священичого роду Аарона. В їхній сім’ї з’єдналось благословення помазанників-царів і первосвящеників. Однак до похилого віку у них не було дітей. Всі народи світу вважають народження дітей благословенням Божим для всіх рідних і друзів. Сім’я, в якій не було дітей, порівнювалась із погаслим сімейним вогнищем, де панував холод і темрява. Дім безплідних сімей був приречений на запустіння, бо його покинув Бог і там навіть подорожні не хотіли зупинятися на відпочинок.

Все життя Йоаким і Анна молились про народження дитини і тому Діва Марія — це плід молитви Її батьків. Господь подарував їм дочку тоді, коли вони досягли похилого віку. Ось тому Йоаким і Анна дали обітницю посвятити свою дитину на служіння Богові. Обітниця полягала в тому, що дитину приводили в храм і там продовжувалось виховання, а саме: участь в молитвах, прибирання храмових приміщень, шиття священничих риз і т. д.


ІІ). Народжувати дітей — це особливе призначення жінки

Жінка — це глибоко продуманий Божий план. Кожна людина була зачата та народжена немовлям. Поява на світ нової людини — це найбільше чудо у світі. Союз двох люблячих сердець — це благословення Боже, а діти в шлюбі додають щастя, бо на світ з’являється нове життя.

Дитина — дар і вінець подружнього життя, то справжнє диво і нагорода для люблячих батьків. «Діти спадщина Господня, плід утроби нагорода!» (Пс. 127, 3). Саме так повинні сприймати вагітність майбутні мама й тато і дякувати Богу за цю велику милість. Батьки повинні готуватися до появи немовляти, щоб правильно виховувати та доглядати за дитиною і молитися про успішні та легкі пологи. Спільна молитва, сповідь та Святе Причастя допоможуть майбутнім родичам підготуватися до найвідповідальнішого моменту життя — народження дитини.

2.1). Призначення жінки-матері у християнстві

Бог дає наказ подружжю народжувати дітей і наповнювати землю. Він не позбавив цієї нагороди жінку навіть після гріхопадіння (пор. Бут. 3, 16). Згідно Божого плану, жінці дарована здатність приносити життя в цей світ (пор. Бут. 3, 20) і тому мама займає почесне місце в історії спасіння.

Материнство пов’язане з народженням дітей і батьки частково відчувають себе творцями та вихователями, хоча сам Бог дає життя дітям. Створення людини, народження дитини і населення людьми всієї планети Землі — це найбільша таємниця. Бог сказав до чоловіка і жінки: «Плодіться й розмножуйтеся, і наповнюйте землю!» (Бт. 1, 27–28). Ставши матір’ю, жінка тріумфує і входить в історію життя та викликає у свого чоловіка міцнішу прихильність. Десять заповідей зобов’язують кожного шанувати свою матір.

З появою в сім’ї немовляти і сам шлюб ніби народжується знову. Тоді перед подружжям з’являються нові важливі завдання, а їх спільне життя набуває більш глибокого сенсу. Дитина з’єднує люблячу пару ще більше, наповнюючи її життя світлом, любов’ю, ніжністю та турботою. Багато молодих сімей мріють про цей хвилюючий і важливий момент в їхньому житті! Вони з нетерпінням очікують появу на світ немовляти. Народження дітей залежить не тільки від батьків, але передовсім від Бога.


2.2). Вагітність жінки та народження дітей — це нагорода і дар Божий

У народженні людини беруть участь троє: чоловік, дружина і Господь (пор. Пс. 139, 13). Бог вдихає в нову людину життя і робить душу живою та особисто піклується дитиною у момент її зачаття й активно розвиває людське життя. З моменту зачаття Бог опікується ненародженою дитиною і заплановує їй відповідну місію. З цієї причини Бог розглядає аборт як вбивство людини.

Вигодувати дитину і виховати її в любові — це ще одне покликання жінки, яке є невід’ємною частиною материнства. Це велика і найбільша посвята. Одна жінка, одна сім’я, але діти з цієї сім’ї можуть дивовижним чином вплинути на світові події. У руках кожної жінки є можливість змінити світ, прикрасити його або зруйнувати. Можна було б привести безліч прикладів, підтверджуючих справедливість виразу: «Рука, що гойдає колиску, може сколихнути весь світ…». Життя доводить правдивість цього виразу народженням Ісуса Христа, а також митрополита Андрія Шептицького.

ІІІ). Дуже болючим питанням для жінок є аборти

Отримуючи в 1979 році Нобелівську премію миру, Мати Тереза вимовила знамениті слова на тему абортів. «Аборт є найбільшою загрозою для миру на землі. Кожне життя — це життя Бога в нас. Ненароджена дитина несе в собі життя Бога. Ми не маємо жодного права знищувати її, які б засоби при цьому не використовувалися. (…) Дитина завжди є даром від Бога. Високорозвинені країни, де аборт дозволяється, в кінцевому результаті — найбідніші з бідних.

Найбільшу загрозу для миру на землі представляє аборт. Якщо ми здатні знищити життя, що дає нам Бог, якщо мати здатна стати катом для власних дітей, чи існує сенс говорити про інші вбивства і війни у світі?

Сьогодні люди не люблять одне одного, і саме тут — джерело загрози для миру. Аборт — це зачаток зла на землі…

Боже, даруй нам благодать, щоб припинилися вбивства дітей у лоні матері і де б це не було. Пресвята Богородиця, Ти, Яка з любов’ю прийняла Ісуса, оберігай від гріха аборту всіх матерів світу!

Ненароджені діти — найбідніші з бідних. Вони дуже близькі до Бога.

Я завжди прошу лікарів не вбивати ненароджених дітей. Якщо вони нікому не потрібні, я прийму їх. В очах кожної дитини я бачу присутність Бога. Якщо матері і надалі будуть продовжувати вбивати своїх дітей, ми не зможемо запобігти війнам».

Стародавній християнський письменник Тертуліан пише: «Жінки, які вживають ліки, щоби стався аборт, чинять вбивство і будуть відповідати за аборт перед Богом. Не може людина вбивати зародок у своїй утробі — творіння Боже. Вбивство заборонено раз і назавжди; навіть дитину в утробі, знищувати для нас незаконно. Недопущення народження є лише прискореним вбивством. Не має різниці між вбивством народженої дитини і вбивством тої, що лише має народитися».

3.1). Як відбуваються події під час аборту в лоні матері

Американська художниця міс Тідвел отримала натхнення намалювати прекрасний образ «Мати ненароджених дітей». Богородиця сумує за мільйонами абортованих дітей. Руки Діви Марії забруднені через те, що Вона збирає дорогоцінні і невинні душі із сміттєзвалищ, операційних столів, з-під скальпелів дітовбивців. Винуватими в цих гріхах є дві сторони — тато і мама.

Такі діти не мають імен, бо смерть забрала їх ще перед народженням. Вони не побачили світла і все таки звертаються до жінки словом «мамо», незважаючи на те, що вона носила їх в своєму лоні, а потім викинула в руки смерті. Ці діти любили маму ще до свого народження. Коли залізні кігті лікарського інструменту наближались до них, вони беззвучно кричали: «Мамо, врятуй мене». Коли ці кігті увійшли в її тіло, як зуби хижака, дитина кричала «Мамо, не вбивай мене і помилуй мене». Ніхто цих криків не почув, бо живіт матері став місцем страти дитини.

Дитина запитає «Мамо, навіщо ти вбила мене?». Жінка повинна знати, що дитина в її лоні любить свою маму, хоче обійняти її своїми руками, але їх вже відрубали. Дітей кладуть в колиску, а пошматоване тіло після аборту кинули в яму для відходів. Ніхто не плакав над тілом дитини. Мама читає молитви над тілом сплячої дитини, а ненароджену дитину вже ніхто не приголубить. І така дитина вже ніколи не скаже слово «мама».

Дитина в хвилину небезпеки кричить «мамо». Допоки жива мама, людина не є одинока, бо серце матері завжди зігріє її своєю любов’ю. Ненароджена дитина — сирота при живій матері і мати є більш нещасною за свою абортовану дитину. Ненароджені діти стоять перед церковною огорожею і без хрещення не можуть увійти до храму. Однак тут допомагає милосердя Боже і досягає дія батьківської молитви за абортованих дітей. Вбивство невинної людини, це — повторення суду над Христом. Юда продав Ісуса за тридцять срібняків, а мама сама заплатила за смерть власної дитини. Юда продав невинного Ісуса, а Каяфа засудив на смерть. Він сказав, що нехай загине один чоловік, аніж цілий народ. Мама невинну дитину засудила на смерть заради сім’ї, пожити для себе, бо іще молода і т. д. На жаль, мама не почула безмовного крику дитини «Мамо, помилуй мене у твоєму лоні». Нині хоча би почула інші слова «Мамо, помилуй себе і свою душу та омий її сльозами покаяння», а коли в тебе народиться наступна дитина, тоді віддай їй любов, тепло материнських рук і нехай вона почує над колискою твою молитву. Хрещенням відкрий духовні очі дитині, щоб вона чула ангельський спів і бачила світло «Сонця правди — Христа Бога нашого». Мамо, ненароджена дитина продовжує тебе любити! Людина має два святі слова — це Бог і мама. Бог не залишив абортовану дитину Свого милосердя, а слово мама стало загубленим для цієї дитини і любов її стала не потрібною для цієї жінки.

Батьки, пам’ятайте про Боже милосердя, котре можете отримати у тайні Покаяння. Господь простить вам смерть абортованих дітей, тільки щиро покайтесь і не тратьте надії на Боже милосердя та відкрийте щиро своє серце у Сповіді.

Висновок. «Спадок Господній — діти: плід лона — нагорода» (Пс. 127, 3)

За своєю сутністю жінка створена давати життя і від початку має здатність відтворювати свій рід. Материнство — це дар від Господа, який наближає жінку ближче до Творця. Радість материнства і любов до народженої дитини додає жінці особливу внутрішню красу. Кожна мати відповідальна за те, щоб підготувати і відпустити свою дитину у життя. Приходить час, коли «покине чоловік батька і матір» (Бут. 2, 24) і прилучиться до жінки і будуть двоє одним тілом.

Мати Божа Неустанної Помочі, прославлена в Коломийській іконі «Це Мати твоя», допоможи батькам народжувати дітей у молитвах і любові, на взірець сім’ї Йоакима та Анни.

Господи, прости чоловіків і жінок у Своєму безмежному милосерді, котрі свідомо чи несвідомо вчинили гріхи аборту.

Благословення Господнє на вас!

† Василь Івасюк,
єпарх Коломийський

21 вересня 2021 року,
у день світлого празника Різдва Пресвятої Богородиці,
смт. Делятин (Надвірнянський район, Івано-Франківська область)

Локації

Персони

Дивіться також

Живе Телебачення Мукачівська греко-католицька єпархія Релігійно-інформаційна служба України Український Католицький Університет Офіційний сайт Ватикану Новини Ватикану Consilium Conferentiarum Episcoporum Europae