«Хрест є знаком безумовної і вірної Божої любові», — владика Богдан Дзюрах у Хрестопоклонну неділю
24 березня 2024 року, в Хрестопоклонну неділю, владика Богдан Дзюрах, апостольський екзарх для українців візантійського обряду у Німеччині та Скандинавії, очолив Архиєрейську Божественну Літургію у катедральному храмі Покрову Пресвятої Богородиці в місті Мюнхен. Цього дня слово єпископа стало для вірян джерелом духовного піднесення та роздумів над глибиною Божої мудрості, втіленої у хресті Господньому.

У своїй проповіді апостольський екзарх наголосив, що Великий піст є часом духовного зростання, а хрест — це відкрита книга Божої мудрості. Спираючись на слова апостола Павла, він підкреслив, що хрест є «Божою мудрістю для тих, хто спасається», закликаючи вірян до глибшого усвідомлення значення жертви Ісуса Христа. Про це розповідає пресслужба Апостольського екзархату у Німеччині та Скандинавії.
Хрест Господній — престол благодаті
Особливу увагу владика Богдан звернув на слова з послання до євреїв (Євр. 4, 14–5,6): «Бо ми не маємо такого архиєрея, який не міг співчувати нашим недугам. Він зазнав усього подібно, як ми, окрім гріха. Приступімо, отже, з довір’ям до престолу благодаті, щоб отримати милість і знайти благодать для своєчасної помочі». Цей престол благодаті — сам Господній хрест, на якому Христос приніс Себе у жертву заради спасіння людства.
«Христос є подібний до людини окрім одного моменту — гріха. Він не мав гріха, але гріх прийняв на себе», — сказав проповідник, пригадуючи присутнім у храмі, що смерть прийшла разом із людським гріхом як наслідок непослуху, який людина вчинила супроти свого Сотворителя. «Коли людина віддаляється від Бога, вона прирікає себе на смерть, бо Бог є джерелом життя», — додав архиєрей.
Приналежність до Церкви
Також єпископ поділився особистими роздумами та досвідом, зокрема, спогадами про зустріч із вірянами під час Німецької єпископської конференції. Він підкреслив, що приналежність до Церкви — це не просто формальність, а життя в єдності з Христом, джерелом життя та спасіння.
Справжня любов готова до самопожертви
Окремий акцент у проповіді був зроблений на значенні любові як центральної заповіді християнства. Владика наголосив, що справжня християнська любов — це любов вірна, безкорислива та готова до самопожертви. Навіть перед обличчям ненависті й насильства вона залишається непохитною, черпаючи силу з Господнього хреста.
«Хтось платить сьогодні своїм життям за те, щоб ми жили. І це також участь у цій вічній безкорисливій і вірній до кінця Божій любові. А силу для такої любови наші захисники черпають із Господнього хреста», — сказав владика Богдан, звертаючи погляд учасників молитви до подвигу любові українських захисників.
Хрест — джерело сили та любові
Відтак проповідник вказав на те, що хрест є джерелом Божої сили для людини, яка бажає слідувати за Ісусом. «Хрест є символом християнства — видимий знак нашої віри. А тим духовним знаком, який відрізняє нас від всіх релігій, які існують на цьому світі, це є любов, яку нам виявив Ісус Христос», — сказав архиєрей.
А на завершення апостольський екзарх пригадав свою розмову з мусульманином, в якій вони обговорювали поняття любові, а саме до ворогів. І коли співрозмовник сказав, що любити ворогів є важко, то єпископ відповів наступне: «Ні, це не є важко. Так любити є неможливо людськими силами. Саме тому ми молимося, щоби Бог дав нам ту благодать, ту силу перед лицем ненависті, сліпої агресії, насилля, не допустити цій ненависті, агресії і злоби до нашої душі», — мовив владика Богдан.
Проповідь завершилася закликом до усіх присутніх не боятися бути справжніми християнами, мужньо свідчити віру та жити любов’ю, яка веде до воскресіння та перемоги.
Після Літургії громада привітала архиєрея з днем народження та священничим рукоположенням, які єпископ відзначав напередодні.
Пресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ