Єпископи УГКЦ у Канаді рішуче виступили проти злочину торгівлі людьми — «глибокої рани суспільства та наруги над вченням Христа»
22 листопада 2021 року Комісія Конференції католицьких єпископів Канади «Справедливість і мир» оприлюднила душпастирський лист «За свободу, яку нам дав Христос: Пастирський лист про торгівлю людьми та сексуальну експлуатацію в Канаді». Єпископи Української Католицької Церкви у Канаді долучилися до протидії цим злочинам, допомагаючи жертвам насильства та служачи життю вразливих.
22 листопада 2021 року Комісія Конференції католицьких єпископів Канади «Справедливість і мир» оприлюднила душпастирський лист «За свободу, яку нам дав Христос: Пастирський лист про торгівлю людьми та сексуальну експлуатацію в Канаді». У листі звернено увагу на експлуататорську та насильницьку природу купівлі сексуальних послуг і наполягається на тому, що для захисту вразливих верств населення ця практика повинна бути і надалі криміналізована: «Ставлення до сексу як до „роботи“ маскує фізичне, психологічне та сексуальне насильство, яке застосовується до повій. Проституція передбачає продаж того, що за своєю природою не може бути куплене чи продане, а отже, за своєю суттю є експлуатацією».
Викриття лиха торгівлі людьми
Торгівля людьми залишається поширеною і глибоко тривожною проблемою в усьому світі, щорічні прибутки від якої оцінюються в приголомшливі 150 мільярдів доларів США. Незважаючи на узгоджені зусилля по боротьбі з цим підступним злочином, він продовжує процвітати через низькі фактори ризику та високі фінансові прибутки. Українська Католицька Церква під проводом Папи Франциска рішуче засудила торгівлю людьми як глибоку рану суспільству та наругу над вченням Христа.
Розуміння торгівлі людьми: канадська перспектива
У Канаді торгівля людьми з метою сексуальної експлуатації набула загрозливих масштабів, а статистика свідчить про тривожну тенденцію. У період з 2009 по 2018 рік поліцією було зареєстровано 1708 випадків торгівлі людьми, 63 % з яких були пов’язані з проституцією. Однак ці цифри, ймовірно, недооцінюють справжній масштаб проблеми через її підпільний характер і небажання жертв заявляти про неї.
Соціальне вчення Української Католицької Церкви
Католицьке соціальне вчення забезпечує моральну основу для вирішення питань соціальної справедливості. У його основі лежать принципи, які підкреслюють святість людського життя, гідність кожної людини та сприяння загальному благу. У застосуванні до проблеми торгівлі людьми соціальне вчення Католицької Церкви однозначно засуджує купівлю-продаж сексуальних послуг, розглядаючи це як грубе порушення людської гідності.
Життя і гідність людської особи: Католицьке соціальне вчення стверджує невід’ємну цінність і гідність кожної людини, відкидаючи поняття ставлення до людей як до товару для особистого задоволення. Заняття проституцією принижує гідність як покупця, так і жертви, увіковічнюючи цикл експлуатації та деградації.
Права та обов’язки людини: торгівля людьми позбавляє людей їхніх основних прав і свобод, піддаючи їх примусу, насильству та експлуатації. Це порушення фундаментальних прав людини і зрада нашого спільного обов’язку захищати вразливі верстви населення.
Гідність праці та права працівників: Справжня праця поважає гідність працівника і сприяє його процвітанню. Однак проституція принижує цінність праці, зводячи її до трансакційного обміну сексуальними послугами за грошову винагороду. Вона увічнює цикл експлуатації та об’єктивації, що суперечить принципам соціального вчення Католицької Церкви.
Опція для бідних і вразливих: Найбільш вразливі до експлуатації люди часто стають жертвами торгівлі людьми через соціально-економічну нерівність, гендерну нерівність та системну несправедливість. Соціальне вчення Церкви закликає до солідарності з маргіналізованими та пригнобленими, виступаючи за їхній захист та розширення прав і можливостей.
Знімаємо маски з клієнтів: розуміння попиту
Покупці сексуальних послуг, переважно чоловіки різного походження, увічнюють цикл експлуатації. Фінансово підтримуючи систему проституції, вони безпосередньо сприяють заподіянню шкоди жертвам. Нормалізація купівлі сексуальних послуг увічнює шкідливе ставлення та поведінку, ще більше увічнюючи цикл експлуатації.
Жертви експлуатації: розпізнавання вразливих
Жертвами проституції стають представники маргіналізованих і вразливих груп, зокрема жінки та дівчата з корінних народів, мігранти, представники ЛГБТ-спільноти, люди з інвалідністю. До проституції їх часто підштовхують бідність, насильство та обмеженість вибору, що призводить до того, що вони потрапляють у замкнене коло експлуатації та насильства.
Підводні камені легалізації: уроки невдалих експериментів
Країни, які легалізували або декриміналізували проституцію, зіткнулися з тривожними наслідками, включаючи зростання попиту та експлуатації. Легалізація не вирішує глибинних проблем примусу та експлуатації, увічнюючи шкоду та залишаючи жертв беззахисними. Підхід Канади, викладений у Законі про захист громад та експлуатованих осіб (PCEPA), зосереджений на притягненні до відповідальності покупців і наданні підтримки тим, кого експлуатують.
Підтримка тих, хто пережив насильство: Шлях до зцілення та відновлення
Вихід із проституції — це складний і важкий процес, часто пов’язаний з перешкодами та небезпеками. Надання всебічної підтримки, включаючи житло, медичну допомогу та допомогу в працевлаштуванні, має важливе значення для того, щоб дати можливість постраждалим відновити своє життя та гідність. Українська Католицька Церква прагне супроводжувати постраждалих на їхньому шляху до зцілення та відновлення, пропонуючи співчуття та підтримку на кожному кроці.
Як українські католики, ми покликані бути солідарними з маргіналізованими та пригнобленими, виступаючи за справедливість і гідність для всіх. Папа Франциск нагадує нам про нашу колективну відповідальність протистояти лихові торгівлі людьми та захищати гідність кожної людини. Прислухаймося до цього заклику, підтримавши законодавство, яке притягатиме до відповідальності покупців і надаватиме значущу підтримку жертвам торгівлі людьми. Разом ми можемо працювати над створенням світу, де немає місця експлуатації та несправедливості, де поважають і підтримують гідність, притаманну кожній людині.