«Входячи в нашу історію, Бог прагне зав’язати з нами приятельські стосунки», — о. Андрій Нагірняк у реколекційній науці
У своїй другій реколекційній науці о. Андрій Нагірняк наголосив на тому, що Бог, входячи в людську історію, прагне встановити із людиною приятельські стосунки: «Він поважає свободу людини і шанує те, що людина є обмеженою в часі та просторі. Бог наближається до людини там, де вона є, і такої, якою вона є». Науку традиційно було виголошено у Патріаршому соборі в Києві після Молебню до Богородиці за недужих, який сьогодні, 31 березня, відслужив Блаженніший Святослав.
Розпочинаючи науку, о. Андрій пригадав, що ініціатива в об’явленні Бога людині належить самому Господеві. Історії Божого об’явлення ми пізнаємо зі Святого Письма, однак «Біблія не зводиться лише до цього», — зауважив проповідник і додав, що минуле виявляється плідним для всього майбутнього, у ньому відбувалися події і вимовлялися слова, які актуальні і в нинішній час для кожного з нас. «Слова Біблії мають вічне значення і вічну вартість. Вдивляючись у ці події, кожен із нас покликаний у власному житті прийняти Боже об’явлення», — наголосив священник.
Відповідаючи на запитання, для чого Бог об’являється людині, о. Андрій ствердив таке: «Бог із власної ініціативи відкривається перед людиною, аби започаткувати із нею приязнь. Ця приязнь, маючи надзвичайну вагу для вічності, повинна перевершити межі цього життя. Однак починається вона вже тепер — серед сповненого тривогами життя. Бог є особою, яка зустрічається з іншою особою, щоби познайомитися з нею і вирушити у спільну подорож. Бог є особою, яка зустрічається і зі мною. Власне, ця зустріч і є метою об’явлення».
Ці стосунки Бога із людиною є особливими, адже, як зауважив о. Андрій, сам Христос звертає на них увагу: «Бог називає людей друзями, бо Христос об’явив усе, що отримав від Отця. Об’явлення — це про приязнь. Оскільки об’явлення передбачає приязнь, воно потребує історії, яка триває в часі. Приятелями не стають в один момент… Саме тому Бог обирає історію і час як середники свого об’явлення».
Далі в науці священник підкреслив, що першою дією Бога в об’явленні було звернення до конкретної особи — Авраама, а з часом і до конкретного народу — ізраїльського. «Для нашої логіки, базованої на принципі рівності, це видається несправедливим. Однак Бог підпорядковує цей вибір когось одного Своєму задумові спасіння, призначеному для всіх. Починаючи від обрання Авраама, Бог об’являє, що метою цього обрання є благословення через потомство Авраама всіх народів землі, які з приходом Христа зберуться з усіх кінців землі, щоби засісти за трапезою спільного для всіх Отця», — пояснив о. Андрій.
На звершення, запропонувавши для прочитання два біблійні уривки — із книги Второзаконня 26, 5–10 та Ісуса Навина 24, 2–14, — о. Андрій Нагірняк закликав кожного зі слухачів відповісти на декілька запитань, які зможуть допомогти нам вірою відповісти Богові на Його об’явлення: чи я пам’ятаю, як Бог мені об’явився? Чи пам’ятаю Його відвідини мене? Чи спостерігаю, як Бог діяв і діє в моєму житті? Чи відчитую в цьому історію свого особистого спасіння?
Нагадуємо, що в Патріаршому соборі Воскресіння Христового в Києві триває третій тиждень Великопісних реколекцій онлайн із щоденним молінням за припинення пандемії та за недужих. Прямий ефір можна переглянути з понеділка по п’ятницю о 12:00 на каналі «Живого ТБ» в мережі YouTube або сторінці «Живого ТБ» у Facebook.
За матеріалами Департаменту інформації УГКЦПресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ