Владика Ярослав Приріз: Не визнаючи наші гріхи, ми закриваємо собі дорогу до спасіння
12 березня, у Другу неділю Великого посту, владика Ярослав Приріз, єпископ Самбірсько-Дрогобицький, відслужив Божественну Літургію у катедральному соборі Пресвятої Трійці, в м. Дрогобич.
Під час проповіді єпископ зазначив, що, прямуючи услід за Христом великопісною мандрівкою, християни стають свідком чуда зцілення розслабленого. Про це повідомляє пресслужба Самбірсько-Дрогобицької єпархії УГКЦ.
Будинок Симона — прообраз Церкви
Будинок, про який розповідає нам Євангеліє, належав Симону Петру (пор. Мк. 1, 29; 3, 20; 9, 33). «Дім Симона Петра завдяки присутності Христа стає священним місцем, в якому Ісус „промовляє до них словом“ (Мк. 2, 2), тобто звіщає добру новину про спасіння, прощає гріхи і зцілює розслабленого. Все це є передчуттям і образом того, якою буде Вселенська Церква під проводом апостола Петра в усіх куточках світу — „вселенським таїнством спасіння“, за словами Отців ІІ Ватиканського собору (Lumen gentium, п. 48), тобто місцем примирення та спасіння, домом втіхи та надії для всіх людей на землі», — пояснив єпископ.
Гріх ув’язнює людину
Далі проповідник додав, що Слово Боже розповіддю про зцілення розслабленого засвідчує нам велике Боже милосердя. «Гріх загніздився в людині, спаралізував її, учинив нездатною до того, до чого вона є сотворена — до творення добра. Гріх учинив людину своїм в’язнем. А чудо стається, як про це ми сьогодні почули, при зустрічі з Господом, коли прямуємо до Нього наполегливо, зі свідомістю, що тільки Він є спроможний відпустити людський гріх, розірвати окови гріха. Для цього потрібно зробити перший крок — визнати свої гріхи», — додав владика Ярослав.
Втрата відчуття гріха
Визнавати свої гріхи людині не завжди є легко. «Повсюди в світі люди заперечують гріх. Говориться навіть, що найневинніший у світі є сам світ, бо він проголошує, що гріха нема. Про гріх говориться з усмішкою й іронією, люди перестали боятися гріха. Бояться забруднення середовища, бояться невиліковних недуг, пандемій, бояться ядерної війни, але не бояться гріха як порушення своїх стосунків з Богом, смертельної хвороби, яка їх нищить. На жаль, людина втрачає почуття гріха, вразливість сумління. Гріх діє на неї як наркоз, так що вона не розпізнає межі добра і зла. Так зло поволі проникає в людське серце, роблячи його своїм невільником», — зауважив єпископ.
Невизнання гріха закриває дорогу до спасіння
За словами владики Ярослава, нечутливість людини до гріха проявляється також тоді, коли людина вважає, що має «чисте сумління», хоча в той сам час її душа обтяжена численними гріхами. Така постава замикає наше серце на Ісуса, на дар Його спасіння. «Не визнаючи гріха, ми чинимо Бога „неправдомовним“, за словами св. Йоана Богослова (1 Йо. 1, 10). Не забуваймо, що Ісус дає життя своє на викуп за багатьох (Мт. 20,28). А святий апостол Павло пригадує, що „всі згрішили“ і потребують визволення (Рим. 5, 12). „Христос помер за наші гріхи“ (І Кор. 15, 3) і прагне визволити нас з неволі гріха. Але якщо ми кажемо, що не маємо гріха, то самі собі закриваємо дорогу до спасіння», — додав проповідник.
Пресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ