У центрі Трускавця владика Ярослав Приріз освятив каплицю Гробу Господнього
27 вересня, у свято Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста, по завершенні Архиєрейської Божественної Літургії у храмі Святого Миколая, в місті Трускавець, єпископ Самбірсько-Дрогобицький Ярослав Приріз у співслужінні з місцевими священниками освятив каплицю Гробу Господнього.
Каплиця Гробу Господнього: історія зведення та мета
Святиню звели на території храму Святого Миколая. Як розповів Tvoemisto.tv прессекретар Самбірсько-Дрогобицької єпархії отець Олег Чупа, копія Гробу Господнього на львівському курорті — чи не одна з найбільших в Україні, яка може стати новим місцем для паломників. На її облаштування знадобилося кілька років.
«Зведенням та будівництвом цілого комплексу займався парох храму Святого Миколая у Трускавці — отець Петро Івасівка. Ідею виношував давно і ось цього року будівництво нарешті вдалося завершити. Чи є вона найбільшою гробницею в Україні достеменно сказати важко. Але ті, що приїжджали у Трускавець, таки казали, що копія Гробу Господнього справді значно більша за інші», — каже отець Олег Чупа.
За його словами, основний задум — щоб кожен відвідувач зумів пережити досвід відвідин того місця, де було поховано тіло розп’ятого Христа і де сталося його Воскресіння.
Копія Гробу Господнього доступна для всіх відвідувачів та паломників.
Владика Ярослав Приріз: історія свята Воздвиження Чесного Хреста
Під час проповіді владика Ярослав зауважив, що встановленню свята Воздвиження Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста передував ряд важливих подій. «Це Свято пов’язане із хрестом як символом перемоги, адже імператор Костянтин, йдучи з військом, аби здобути перемогу над своїм опонентом, побачив на небі дивний знак — знак хреста й почув слово Боже: „Цим знаком переможеш“», — сказав проповідник. Тоді імператор наказав нанести знак хреста на щити своїх воїнів, і так здобув перемогу над переважаючим військом свого опонента.
Завдяки цій подій Костянтин зрозумів, що переможець не він, а — Господь, який відкрив йому знак перемоги — знак хреста. «Імператор Констиянтин розпорядився відправити до Єрусалиму на пошук Господнього Хреста експедицію, яку очолила його мати Олена. Вона ж і віднайшла в Єрусалимі в 326 року Хрест, на якому був розп’ятий Господь наш Ісус Христос», — розповів єпископ.
Відтак на згадку про свою перемогу Костянтин збудував в Єрусалимі величний храм Воскресіння Господнього, який освячено 26 вересня 335 року. 27 вересня цього ж року відбулося воздвиження, тобто підняття, віднайденого Хреста Господнього. Крім того, до святкування празника Воздвиження прилучився ще факт повернення персами Хреста Господнього на початку VІІ столітті.
Владика Ярослав Приріз: «Хрест є вічним символом безконечної Божої любові до нас грішних»
Далі владика Ярослав зауважив, що Своє розп’яття Господь провістив такими словами: «Тож так, як Мойсей, змія підняв у пустині, — так треба Синові Чоловічому бути піднесеним» (пор. Ів. 3, 14). «Господь проводить зв’язок між своїм майбутнім розп’яттям і мідним змієм, якого Мойсей підніс на жердині в пустелі. Господь за нарікання невдячних ізраїльтян, що відвернулися від Бога, допустив кару — червоних змій. І тільки той, хто був вкушений змією, зміг врятуватися, коли поглянув на мідяного вужа», — зазначив єпископ.
Піднесений на стовпі мідяний вуж став праобразом хреста Христового, «щоб кожен, хто вірує у нього, жив життям вічним» (Ів. 3, 15). «Подібно, як старозавітні люди Ізраїля, подивившись на мідяного змія, залишалися невразливими до його укусів, так само і ми, дивлячись з вірою і надією на хрест Спасителя, на виявлену Божу любов до нас через благодать Святого Духа, навертаємось серцем до Бога і, пройняті болем за гріхи у Святій Тайні Сповіді, постановляємо жити по-новому. Ми віруємо, що милосердний Бог, котрий у своєму розп’ятому Сині дарує нам життя вічне, є сильнішим за гріх і його смертоносну силу, і її Він може принести в наше життя», — сказав проповідник.
Відтак владика Ярослав наголосив, що хрест є вічним символом безконечної Божої любові до нас грішних, символом всепальної Христової жертви, символом нашого відкуплення і спасіння, символом Христової перемоги над смертю і дияволом. «Хрест безпосередньо пов’язаний з Ісусом Христом, і саме тому він для нас являється джерелом любові, дорогою, яка єднає нас із Господом», — наголосив єпископ.
За матеріалами Самбірсько-Дрогобицької єпархії УГКЦПресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ