Папа Франциск: школи та університети — місця не лише навчання, але й зустрічі та інтеграції
Зустрічаючись із учасниками міжнародної конференції, присвяченої викликам, які стосуються освіти мігрантів і біженців, Папа Франциск побажав, аби школи та університети були місцем інтеграції найуразливіших осіб.
Всі освітні інституції покликані бути місцями прийняття, захисту або супроводу, підтримки та інтеграції для всіх, нікого не виключаючи. На цьому наголосив Папа Франциск, приймаючи у четвер, 29 вересня 2022 року, учасників міжнародної конференція на тему «Ініціативи у сфері освіти біженців та мігрантів», яка від 26 до 28 вересня відбувалася в Папському Григоріанському Університеті.
Подякувавши їм за те, що вони присвятили свої роздуми пошукам відповідей на потреби наймолодших з-поміж мігрантів, Святіший Отець нагадав, що мігрантів потрібно не тільки прийняти, але також супроводжувати, підтримувати та інтегрувати. Він зупинився на трьох аспектах, таких як наукові дослідження, викладання та суспільне сприяння.
Право не мігрувати
Торкаючись теми досліджень, Папа зазначив, що вважає слушними поглибити вивчення так званого «права не мігрувати». За його словами, важливо замислитися над причинами міграції та над формами насильства, що змушують вирушати в інші країни. Крім війн і конфліктів він виокремив «ще одну форму насильства», якою є зловживання спільним домом, що також змушує людей залишати землі, які перестають бути придатними для життя. «Академічний світ, особливо католицький, покликаний відіграти першочергові ролі в даванні відповідей на екологічні виклики», — сказав він.
Не тільки навчання, але й зустріч та інтеграція
Щодо викладання, то Святіший Отець подякував присутнім за зусилля, спрямовані на те, щоби сприяти освіті біженців. За його словами, користаючи з існування міжнародної університетської мережі, університети могли би полегшити справу визнання дипломів мігрантів і біженців, «що було би корисним як для них самих, так і для суспільств, які їх приймають». Папа підкреслив, що школи й університети «є привілейованим місцем не лише навчання, але також інтеграції та зустрічі». Це означає, що потрібна відповідна підготовка вчителів і викладачів, які працюють з мігрантами і біженцями.
«Католицькі заклади вищої освіти покликані виховувати своїх студентів, які завтра будуть управлінцями, підприємцями і творцями культури, бути уважними до міграційного явища, в перспективі справедливості та глобальної співвідповідальності та спільності у відмінностях», — сказав Наступник святого Петра, заохочуючи також організовувати зустрічі, завдяки яким викладачі та студенти матимуть можливість безпосередньо пізнавати історії мігрантів, біженців, переміщених осіб і жертв торгівлі людьми.
Будувати інтеркультурне суспільство
Якщо йдеться про суспільне сприяння, то Папа підкреслив, що університет є інституцією, яка взаємодіє із суспільним контекстом, в якому працює, а тому може зробити свій внесок у те, щоби визначати та вказувати основи для «будування міжкультурного суспільства, в якому етнічні, мовні та релігійні відмінності будуть вважатися багатством, а не перешкодою для спільного майбутнього». Крім того, університети є «привілейованим місцем для того, щоби поширювати серед молоді волонтерство на користь біженців, прохачів притулку та найбеззахисніших мігрантів».