Владика Ярослав Приріз: Церква закликає нас до покаяння, яке має стати головною метою нашого життя

27 січня 2021

24 січня 2021 року, у неділю по Богоявленні Господньому, владика Ярослав Приріз, єпископ Самбірсько-Дрогобицький, відслужив Божественну Літургію у катедральному соборі Пресвятої Трійці в м. Дрогобич.

Владика Ярослав Приріз: Церква закликає нас до покаяння, яке має стати головною метою нашого життя

Під час проповіді єпископ зазначив, що недільне євангельське читання розповідає нам, як відбувся перехід від проповіді Предтечі до проповіді Месії. Євангелист Марко розповідає, що після того, як Ісус охрестився в Йордані, Він прийшов у Галилею і проповідував там Божу Євангелію, кажучи: «Сповнився час, і Царство Боже близько; покайтеся і вірте в Євангелію» (Мк. 1, 15).

Покаяння — початок Доброї Новини Ісуса Христа

З цих слів починається «Євангеліє», добра новина Ісуса Христа (тобто проголошена Ісусом), а не тільки як добра новина «про» Ісуса Христа. «Ісус не виголошує ідеологічних промов і не подає філософсько-богословських пояснень. Він публічно і приватно проголошує кожному з нас Істину, на яку очікувало людство», — сказав владика Ярослав. Після відходу на пустиню й ув’язнення Йоана Хрестителя, Ісус повертається до Галилеї, щоб збулося пророцтво Ісайї: «О, земле Завулона та земле Нафталі, приморський шляху, країно за Йорданом, поганська Галилеє! Народ, який сидів у темноті, побачив велике світло» (Мт. 4, 15–16).

Капернаум — друге родинне місто Христа

Господь оселяється у Капернаумі, що знаходився на березі Галилейського озера, яке ще називали морем і яке було більш пристосованим для діяльності Господа серед юдеїв і поган. Таким чином Капернаум стане другим родинним місцем для Ісуса, де він покличе Своїх перших учнів і де перебувати аж до того моменту, коли вирушить в Єрусалим (Мт. 19, 1). Владика Ярослав додав, що інавгураційну науку вчительської місії Ісуса Христа можна звести до однієї фрази недільного євангельського читання: «Покайтеся, бо наблизилося до вас Царство Небесне» (Мт. 4, 17).

Що значить правдиве покаяння?

Далі проповідник пояснив, що означає слово «покаяння». «У Святому Письмі єврейське слово, яке вживається для того, щоб описати покаяння, має два значення: перше, зміну шляху, повернення, і друге, відвернення від зла і повернення до Бога», — сказав єпископ.

Біблія також говорить, що правдиве покаяння приводить до зміни діл (пор. Лк. 3, 8–14; Ді. 3,19). «Повне біблійне визначення покаяння — це зміна мислення, яка виливається у зміну вчинків, що означає виставити на світло Слова Божого своє життя, спосіб поведінки, особисті життєві пріоритети», — наголосив владика Ярослав. Тому і свята Церква закликає нас до покаяння, яке має стати головною метою нашого життя. До того ж, ми чуємо, що для нашого спасіння ми повинні самі докладати неабияких зусиль, адже як каже святий Августин: «Бог сотворив нас без нас, але не спасе нас без нас»!

Потреба у покаянні — це потреба у Світлі

Відчуваючи потребу в покаянні, людина визнає, що потребує Світла і просвічення. «Тим світлом є Істина, правда про єдиного вічного Бога, який у постаті Свого Єдинородного Сина скеровує своє Слово життя до людини. Заклик покаятися, навернутися до світла і розплющити очі, що є єдиною можливістю, щоб увійти в день, який вже настав. Це — зміна мислення, серця, бачення і життя», — сказав у підсумку владика Ярослав Приріз, єпарх Самбірсько-Дрогобицький.

За матеріалами Самбірсько-Дрогобицької єпархії УГКЦ
Пресслужба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ

Локації

Персони

Дивіться також

Живе Телебачення Мукачівська греко-католицька єпархія Релігійно-інформаційна служба України Український Католицький Університет Офіційний сайт Ватикану Новини Ватикану Consilium Conferentiarum Episcoporum Europae